היא ישבה מולי עיניה מלאות אור ותקווה וקוננה על כך שהיא רוצה קשר עם אבא שבשמיים כמו קשר בין בת לאביה אבל 'משהו' חוסם אותה.
כשניסינו להבין מה הוא המשהו הזה היא הסבירה "בסמינר למדתי איזו 'צדיקה' אני אמורה להיות.
אבל אני לא. לכן אם אהיה בקשר איתו אצטרך להשתנות מהר מהר ל'צדיקה' שאני אמורה להיות וזה קשה לי. אז אני רוצה וחוסמת קשר איתו בעת ובעונה אחת".
זה בדיוק החידוש הגדול של הבעל שם טוב הקדוש "השם איתך אצלך ועימך בכל מקום בין אם השתייכת לדרי מעלה הצדיקים ובין אם השתייכת לדרי מטה השקועים בתאוותיהם".
ועוד אומר הבעש"ט "אם מישהו יגיד לך שכדי להתקרב לריבונו של עולם חייבים להיות 'צדיקים' – לא להאמין!"
אומר רבינו נחמן בליקוטי מוהר"ו כי לדרי מעלה אומר השם "עדיין לא התחלתם להכיר אותי" ובכך מדרבן אותם להתקדם עוד ועוד.
ולדרי מטה אומר "מלוא כל הארץ כבודי וגם איתכם אני נמצא ואתכם אני אוהב" ובכך מחזק אותם להתעודד ולהתחיל כל פעם מחדש להתקרב אליו.
ובנו קיימים שניהם גם יחד, גם ה'דרי מעלה' וגם ה'דרי מטה'.
עכשיו נדע מה לומר לכל אחד מהם בתוכנו.
כש'דרי המעלה' שבנו יתגאו בגדולתם נזכיר להם שעדיין לא התחילו ויש עוד הרבה מעלות של קדושה להשיג.
וכש'דרי המטה' שבנו ישברו משום פחיתות מדרגתם נעודד אותם שגם אותם השם אוהב, נמצא איתם ומחכה להם להכיר במיוחדותם.
בפרשת ואתחנן מספר משה לעם על תחינותיו לשווא להיכנס לארץ לקדושה.
"עלה ראש הפסגה" אומר לו השם "כי לא תעבור את הירדן הזה".
"אתה" אומר השם "ב'ראש הפסגה' בבחינת דרי מעלה ולכן נאמן אתה בכל ביתי.
אך לא תכנס לארץ כי לכאורה עדיין לא התחלת להבין את גודלי בעוד שיהושע תלמידך הוא לעומתך דרי מטה ולכן "צו את יהושע וחזקהו ואמצהו .."
מצד אחד עד שהעם לא יהיה ראוי לקבל פני משיח לא יוכלו 'דרי המעלה' 'להיכנס אל הארץ הקדושה'. ומצד שני בלי החיזוקים של גדולי המעלה לא יוכלו דרי המטה להנחיל את הארץ הקדושה ולכבוש אותה.
שניהם חלקים שבנו. שניהם חלקים שבעם.
ובאחדותנו גבורתנו.