פרשות קורח וחוקת שוזרות עבורנו מסר חשוב שנראה לא פעם זניח, או במקרה החמור יותר, נשכח לגמרי למרות שהוא נושא סוד שמפעיל את פנימיות הבריאה.

 

– הבריחה  מהמחלוקת מתוך אמונה שיש מנהיג 'לא הגיוני' שמנהיג את כל אשר בה

 

פרה אדומה היא חוק שקבע ה' בבריאה ואין לנו לנסות להבינו בשכל אנושי.

אמירה זו עשויה לקומם. הטרוניה שבנו תאמר "האם רוצים לומר לי שהשכל שלי לא יכול להשיג משהו שקיים בעולם הגשמי?!"

התשובה היא "כן!"

מנהיג העולם לא מחוייב להסביר לנו כיצד אפר פרה אדומה מטהר את הטמאים ומטמא את הטהורים. ממש כשם שהוא לא חייב להסביר לנו מדוע קורים דברים שמעוררים בנו רגשות שליליים ורצון לפתוח במחלוקת שתגן על דעתנו ורצוננו.

הסיבה שהבורא לא מסביר את הנהגותיו אינה שרירותית. אלא שהיא הדרך היחידה שלנו לגלות את ה"טהור" שבנו.

המוכנות שלנו להפנים להיכנע ולקבל שישנם דעות/ דרכים/ אמיתות שונות שלא נתפשות בשכלנו ולא מקובלו עלינו – היא היא גילוי הטהור שבנו.

גם מידת האמת שכולנו נסכים, שהיא חשובה וגדולה מהכל, כי חשוב, ואפילו קריטי, להיות אמיתיים ולא לחטוא לאמת בשום אופן כדי לחיות חיים מלאי עוצמה ומשמעות – עשויה לאבד מהגיונותה כשהיא פוגשת את הנהגת הבורא.

היתה זו מידת האמת שהושלכה ממרומים עד לארץ כאשר קיטרגה על בני האדם. טענתה האמיתית "אל יברא כי כולו מלא שקרים" עוררה את חרון אפו של הבורא.

מדוע?! והרי אמת טענה …

אלא שפה יש סוד גדול – באותם ששת ימי בראשית שבה הושלכה מידת האמת ארצה, בהם אף הושבעה האדמה שתפצה את פיה ותבלע את קורח ועדתו.

זה כרוך בזה. קורח שנבלע בבטן האדמה כרוך באפר הפרה.

אמת מקטרגת שמביאה למחלוקת, ללשון הרע, לשנאה ולתחרות, אינה אמת אמיתית. היא אמנם אמת אבל שורשה בשקר. הכיצד?

אמת אמיתית תמיד תביא לתשובה, לענווה, להכנעה לטוב שטמון בכל אדם ובכל מצב, להתחלה חדשה בכל מצב ולתקווה לחיבור בכול עת.

מפני שאמת אמיתית מכלילה בחשבונה שישנם 'פרטים' לא מובנים בעלילה.  מצופה מאיתנו להפנים שבמערכת האנושות והבריאה ה' קבע 'חוקים' שהם מעבר לתפישה האנושית שלנו ושעלולים לפתח בנו רגשות קשים ותסכולים.

ולכן אמת אמיתית היא אמת שכנועה לרצון השם ושיודעת שכל מה שקורה כולל המעוות המוזר והלא מקובל – מבורא עולם הוא בא לשם הסיבה הפשוטה – שנצמח. שנעשה תשובה. שנגלה את הטהור שבנו.

עתה כשיש בידנו מצפן אמיתי גם 'מידת האמת' לא תוכל שוב לעוותו.

על כן בפעם הבאה שנחזיק בחוזקה ב'אמת שלנו' ונגן עליה בחירוף נפש זה יהיה הזמן לעצור ולבחון – האם זו אמת אמיתית שמובילה אותנו לשלום, לצמיחה, לשינוי לטובה ולגילוי הבורא הנסתר בעומק חשכת הבריאה או שמא 'מלך השקרים' (המדמה העכור) לועס אותנו כעת בין שיניו במעטה של "טלית שכולה תכלת" ומשכיח מאיתנו שחוק נסתר הנהיג הבורא בבריאה.

 

באהבה גדולה

בשורות טובות ❤

סיגל אהביאל

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *