הגיגים ומחשבות – מה זה סיעתא דשמעיא

סיגל אהביאל

רציתי לשתף אתכם בכמה הגיגים שהיו לי לאחרונה לגבי המצב המעודד שבארצנו לעומת מדינת העולם.

נשאלה השאלה בין החברות האם היתרון שלנו בעולם הוא פרי מאמץ וחשיבה נכונה או סיעתא דשמייא שלא קשורה למציאות?

מעניין המושג – סיעתא דשמייא. כי זה מושג שפועל גם ברובד הניסי שאין נוגעת שם יד אדם וגם ברובד הזה שבו ה' מכניס עצה טובה בלב האדם לפעול נכון במציאות כדי להגיע לתוצאות שהן בעצם סיעתא דשמייא. לכאורה גם פעולות של אדם הם סיעתא דשמייא. וגם עצות נכונות לפעולה במציאות הן סיעתא דשמייא.

כמו שרבי נתן אומר שזה שפרנסה משמים לא אומר שדולארים יטפטפו מהשמיים למרפסת של הבנדם. אלא שה' יכניס לראש שלו עצה מה לעשות ואיך לפעול במציאות ואז הוא יצליח והפרנסה תגיע מהשמיים.

בפועל יש כאן מגפה לכל דבר. אנשים נפטרים וגם כאלו שהם צעירים ואין להם רקע רפואי. כמובן שיש שיכלול תוצאות של כל פעולה והאמת האחרונה היא שחיי אדם קודמים לכל כולל לממון ולהצלחת הכלכלה והחברה הישראלית. גם על חשבון הכאב של הבידוד כדי לשמור חיי אדם. כי אפילו מחללים שבת עבור חיי אדם. ומה שראש הממשלה פועל הוא ביד ה' כי לב מלכים ביד ה'. וגם אם הוא טועה מי ידע להגיד היום? ומי ידע לבכות על התוצאות של טעות בחיי אדם מחר?

עכשיו בעצם הכי נדרשת מחשבה חיובית כי הבלבול הוא גדול. ואני לא מכחישה שיש רשע בעולם.
אבל מניסיון שלי ששמעתי הרבה מאוד אנשים שעסוקים ברשע שיש בעולם בקונספירציות וכוונות זדון, הם יצאו המופסדים ותמיד היה בסתר ליבם שם איזה מניע סמוי ולא מודע שרצה להילחם בכוח חזק ממנו שרוצה לשלוט עליו ומי כמונו יודע מה המקור לכל הווליומים שלנו.

יש כאן קריאה גדולה מהשמיים להיכנס פנימה בכל רובד אפשרי. פיסי רוחני רגשי ומשפחתי. זה אתגר ללא מעט מאיתנו. וזו מתנה גדולה ללא מעט מאיתנו. ולרבים זה גם וגם. ואז עולות וצפות תוצאות רבות בנפש ודעות נאמרות לכאן או לכאן בלי הרף. יש את השקטים שמנצלים את זמן השקט להתבוננות ותשובה כי כשיש מגפה צריך תשובה בעולם. ויש לנו על מה לעשות תשובה. לכולנו..

ועכשיו יש קריאה חזקה לזה. ויש את אלו שמחפשים אשמים ושקרים שכמובן נמצאים אבל הם לא העיקר והם מבזבזים את ההזדמנות להתעסק עם העיקר. וכדאי לשמוע לדעת רבנים כי גם ליבם ביד ה' להורות לנו דרך חשיבה נכונה שיכולה להיות הרת גורל על עתיד הנשמה שלנו.

גם ביציאת מצרים הקדומה היו דעות לכאן ולכאן. ובאמת רק מי שהחזיק בשאלה "מה ה' רוצה ממני ?" כיוון לשאלה הנכונה. כמי שכתוב בהגדה " לי ולא לו . ואילו היה שם לא היה נגאל".

גם אם יש קונספירציה בעולם. וטעויות של הממשל. וכו וכו וכו… וכמובן שיש.. אבל בסופו של דבר באמת גם כל אלו מונהגים כל ידי יד עליונה. אם יש לנו עצה בלב כיצד לפעול בלי לאבד אמונה ובלי לאבד חיבור לשורש הטוב של הכל – אנחנו צריכים לפעול. לא לעמוד מנגד. אבל אם אין לנו באמת כוח לפעול. או שאם התמלאנו זעם ןריחוק מהטוב אולי זה דווקא הזמן להמתין ולהסכים לא לדעת.

ומה שהיה לי הכי חזק בחג היתה ההבנה של מה שרבינו אומר על זה שאברהם אבינו פגם באמונה ובתפילה כאשר שאל במה אדע כי ארישנה. (תורה ז בליקוטי מוהר"ן). כי הוא אומר שבאמת על ידי אמונה ותפילה אפשר לפעול הכל כולל כיבוש הארץ והגעה לכל המעלות העליונות. כי תהיה אז סיעתא דשמייא שתאיר לנו איך לפעול ותשלח ברכה במה שנעשה. אבל אברהם לא השיג את העוצמה של תפילה ואמונה ולכן ירדנו למצרים 12 שבטים שהם בחינה של 12 נוסחאות תפילה. והיינו צריכים לעבור סבל עד שנכיר בכוח של אמונה ותפילה. ורק כשצעקנו מעומק הלב גילינו את עניין התפילה ונגאלנו.
מצרים זה דרך הטבע וארץ ישראל דרך האמונה ותפילה שהיא מעל לטבע. שלמרות שהטבע אומר שצריך להיות כך או כך – התפילה יכולה לשנות את זה.

וכולנו במצרים ולכן סופרים את העומר. כדי לצאת ממצרים כל שנה ושנה. כי עדיין הדעת שלנו לא יצאה ממצרים. והמשמעות היא שיש טבע. ויש קונספרציה. ויש ראש ממשלה שמשגע את המדינה וסוגר את כולם. והכל נכון. אבל זה טבע. והשאלה איפה אני יכולה לעזור כאן? ראש הממשלה יקשיב לי? אם אלחם אז אשאר מחוברת לשורש הטוב או שאפרד ממנו? אולי אם אתחזק בתפילה לעצה נכונה למנהיגים ולדרך שהיא מעל הטבע לישועת עם ישראל ולישועת עצמי וכל האהובים עלי?

אני מציעה שכשם שניסיון עובר עלינו בסופו של דבר ידוע שהוא יעבור השאלה איך אנחנו ניראה לאחר שהוא יעבור? עצבנים שונאים רוטנים וכועסים? או מאמינים רכים מחוברים לאמת הפנימית ואוהבים?
למרות שלכל מחשבה על הרע והטעות יש בטח שורש נכון השאלה היא איפה כל אחד מאיתנו רוצה להניח את הלב והראש שלו. והמשיכות לכאן ולכאן הן חזקות וכל משיכה שמוציאה אותנו להחיבור לה' והמחשבה שלמישהו יש כוח מנותק ממנו – עושה בנו תוצאות קשות. וחבל. כי העיקר כאן הוא שקט נדיר שלא יודעת עד מתי יימשך ומה יהיה אחריו. והכי חשוב הוא לנצל אותו. לפגוש את עצמנו כשכול הרעש בחוץ נעלם. לבחון כמה אנחנו באמת מאמינות בהנהגה של מעל לטבע שנותנת את כל הכוח כולו רק לבורא עולם. לפגוש את עצמנו בכמה אנחנו מסוגלות להיות נעימות ואוהבות כלפי מי שסביבנו. כמה מוכנות לתת את הטוב שלנו. ולעומת זו כמה פוחדות, בודדות או כל מיני מקומות קשים שכאלו. ובתוך השקט הזה להכניס את האמונה שאנחנו לא לבד. כוחנו ביחד. ובאמת תחת הכל חוט של אהבה קושר בינינו. וגם לה' שעושה הכל בשבילנו..

קצת מהגיגיי…

שנזכה לקריעת הסופיות בדמות אמונות כוזביות ומקטינות שהן הנהגה של הטבע בלבד.. והגעה לאינסופיות של הידיעה שיש מלך לעולם שמנהיג אותו כרצונו ובאהבתו אלינו.

מוזמנים לשתף אחרים:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד מהספריה שלנו:
ice-creams-with-shells-beach
סיגל אהביאל
הקיץ בפתח ועימו 'רעש' רגשי ומחשבתי, שמחות ומפגשים מתוקים שאיתם מגיע גם, כן גם, פיזור יישוב הדעת…
carnival-mask-front-blurred-lights
סיגל אהביאל
לתחפושות בפורים מסר מאוד ברור – העולם הזה הוא תחפושת אחת גדולה! כי כשאנחנו מפנימים שכל העולם…
מחוסר שליטה לאור בהיר
סיגל אהביאל
 על דרך המליצה ניתן לומר שפורים הוא חג השחרור. הכיצד? כי בפורים מתבקש מאיתנו להמציא מתוכנו את…