כמה חול איפה הקודש?

סיגל אהביאל

עומדות רגלינו רגע לפני יום הדין הגדול והנורא. יום שכולו דין מעורב ברחמים. . רחמים מוסתרים.. רחמים מכוסים.. ב"כסה" ליום חגנו..

יום ראש השנה חל ביום ראש חודש – בחינת רחמים המכוסים בדין.

בגלוי ה' שואג לעברנו ביום הדין – "עברו לפני לחרוץ דינכם" ובסתר לוחש הוא לנו כבכל ראש חודש – "הביאו עלי כפרה על שמיעטתי את הלבנה".

ישראל משולים ללבנה שבציווי הבורא הלכה והתמעטה. ומאז בלי הרף היא שוב ושוב  מתמעטת ומתמלאת.. מתמעטת ומתמלאת..

ועל כך צועק ה' בכל ראש חודש בו הלבנה בשיא מיעוטה –  הביאו עלי כפרה! –  "מי יעזור לבניי לעמוד בטלטלות? בעליות ובירידות? בחוסר היציבות? ליבי עימם! בכל צרתם לי צר.. איתם אני בכל טומאתם.. איתם עם נפשם המטולטלת והעייפה"

קריאתו הגלויה "שובו בתשובה" וקריאתו הסמויה "עמכם אני בכל צרותיכם" – שתי קריאות של דין גלוי ורחמים סמויים בראש השנה שחל ביום ראש חודש תשרי – מהדהדות בנפשותינו.. המטולטלות.. העורגות.. הכוספות..  לשוב בתשובה..

ראש חודש תשרי יחיד הוא מכל חודשי השנה שאינו מבורך בשבת הצועדת לקראתו .. ברכתו מכוסה..  ב"כסה" ליום חגנו .. ברכה מכוסה בדין..

ואז מן השמים יורד ענן של "חול" על עולמנו.. מכסה את בתינו.. מכסה את שבילי חצרותינו.. .. ב"כסה" ליום חגנו..

רומז לנו בורא העולם וקורא לעברנו – "הסירו נא בניי את הכיסוי המכסה על קריאתי הסמויה הצועקת הביאו עלי כפרה.. גלו רחמיי ובקעו אותם מתוך הדין המסתיר"

הכיצד נעשה זאת?

מרמיזתו נלמד –   "הסירו את ה"חול" וגלו את ה"קודש"..   הוציאו את ה"חול" המכסה על ליבכם וגלו את הקדוש שבכם העורג חזרה הביתה.. אלי..  הסירו מלבכם את ה"חול" המכסה על האמונה הבוערת בכם.. נערו את ה"חול" המכסה על שברון לבכם הקורא וכוסף לשוב הביתה…  חזרה לאבא…

על אף שהיא כאובה חבויה ומכוסה –  גלו קריאת קדושת לבכם המאמינה ברחמיי!! גלו אמונתכם מכיסוייה וקוו לחסדיי – למען יתגלו אף הם כלפיכם..

כי אז אגלה אף אני את הכיסוי שמעל חסדיי ואשפיע עליכם רחמים.. רחמים שאינם מוסתרים .. רחמים גלויים.. רחמים פשוטים.. רחמים שלעולם לא כלים.."

 

מוזמנים לשתף אחרים:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד מהספריה שלנו:
ice-creams-with-shells-beach
סיגל אהביאל
הקיץ בפתח ועימו 'רעש' רגשי ומחשבתי, שמחות ומפגשים מתוקים שאיתם מגיע גם, כן גם, פיזור יישוב הדעת…
carnival-mask-front-blurred-lights
סיגל אהביאל
לתחפושות בפורים מסר מאוד ברור – העולם הזה הוא תחפושת אחת גדולה! כי כשאנחנו מפנימים שכל העולם…
מחוסר שליטה לאור בהיר
סיגל אהביאל
 על דרך המליצה ניתן לומר שפורים הוא חג השחרור. הכיצד? כי בפורים מתבקש מאיתנו להמציא מתוכנו את…