יום הולדת – למי?

סיגל אהביאל
יום הולדת לפרעה..
יום הולדת זה יום שמח. שמח לילדים ושמח למבוגרים.
ולפעמים חלילה הוא יום עצוב.
מה הוא טומן עבורינו? מה משמעותו בחיינו?
 ילדים מצפים בהתרגשות למתנות לתשומת הלב ולאהבה מהסביבה לו רק יבואו. והמבוגרים מבינים שזה יום של חשבון נפש עמוק ושל עליית המזל בשמיים. יום ראש השנה  אישי שלנו..
מה הוא יום זה במסע חיינו?
הפעם היחידה שמוזכר יום הולדת באופן מפתיע בתורה זה יום הולדתו של פרעה. וביום הזה בעצם מתחילה גאולתו של יוסף ועימו של כלל ישראל עוד לפני ירידתם לגלות.
סדר השתלשלות העניינים בעקבות יום הולדתו של הטמא שביקום מוביל ברבות הימים להיות הפתח של הגאולה של יוסף הקדוש שבנבראים.
הרי יוסף חולם חלום בו הוא מנבא את עתיד שר המשקים ושר האופים שהושלחו לבור בגזרת פרעה. שר המשקים לחיים ושר האופים למוות. ביום הולדת פרעה מתגלה החלום כאמת ובסוף שנתיים ימים מורץ יוסף מן הבור כפותר חלומות מומחה לפתור חלומו המטריד של פרעה על הפרות השמנות הנאכלות על ידי הפרות הרזות ולא נודע כי באו אל קרבנה. פתרון שמנשא את יוסף כשני למלך ומוביל לראשית גאולתם של בני ישראל עוד לפני ירידתם לגלות. יוסף מקבל את אביו ואחיו אחר כבוד ברדתם למצרים לקיים מצוות הבורא "ועינו אותם" ושומר עליהם מפני האויב המבקש להשמידם מיידית.
אז מה אנו למדים מתוך כך על יום הולדת בחיינו אנו? מה חוגגים? מה מכוונים?
יום הולדת לפרעה? ראשית גאולת יוסף?
הא בהא תלייה.. זה קשור בזה..
ביום הולדתנו אנו בעצם חוגגים את הולדת גופנו אל עולם זה. הרי נשמתנו היתה עוד לפני לדתנו ותהיה אחרי התכלות גופנו באדמה ברבות לו מאה ועשרים שנים ברוכות בס"ד. .
ביום ההולדת – נולד הגוף. נולד ה"פרעה"  אישי שבנו שהוא כוחות הגוף המושכים מטה. כוח המסתיר וחופה על הנשמה. מעלים את קיומה ומשאיר לה פתחים קטנים לביטוי על ידי דיבור אמת, מבט עיניים ולב פתוח..
ביום זה, יום הולדתנו, מתחיל מסע בירור בין הפרעה שבנו לבין היוסף שבנו. בתחילתו פרעה מושל ויוסף בבור. ומתחיל המסע להוציא את יוסף מהבור. להקשיב לבעל החלומות הלזה שבנו שחולם להתאחד עם הבורא. לקדש את הגוף. לטהרו. לבררו. לחברו אל הטוב. אל הטהור. חולם לגלות את הנשמה. להמליכה. להכניע. למלך העולם..
פרעה מצד אחד.. יוסף מצד שני..
הסוף כבר ידוע. האמת תמיד מנצחת. פרעה זקוק ליוסף. הגוף מבקש את עזרת הנשמה.. ביאושו מבקש הוא "הציליני נא נשמתי מאחיזת התעתועים היסורים והבלבולים המעוותים. הציליני מחלום רע שחולם אני את עצמי בעולם זה. חלום שלא נמצא לו פתרון הגיוני. פתרי את חלומי.. חלומי הפרטי שהוא אחיזת המדמה שבי."
לו רק נקשיב לבעל החלומות שבנו.. לנשמה שבנו – לזה שבנו שיש לו בעלות בהירות ונתיב ברור לברר את החלום הרע המפרש הכל לרע. לברר את החלום המעוות בו משקיע אותנו המדמה.. לו רק נקשיב לו.. נריץ אותו מן הבור ויעלה וימלוך.. יעלה ויושיע .. יראה דרך.. רך בשנים – תמיד מתחדש.. תמיד יניק.. תמיד רק מתחיל..  ואב בחכמה – רואה תכלית .. רואה דרך..
זה יוסף השוכן בנו הוא יאיר את חיינו..
ביום הולדתנו זה יומנו הקורא לנו לעצור .. להתראות מול עצמנו ומול בורא עולם ולבחור .. לבחור שוב ביוסף.. להמליך אותו על מצרים. על מיצרי נפשנו. לתת לחולם שבנו לפתור את החלום הרע של חיינו ולפרש אותו לטוב.. לאמת.. לדרך בהירה.. לדרך שתוביל לאבא..
לשים על משקל נפשנו את היום בו נולד בנו פרעה מצד זה ונולד בנו יוסף מצד זה ולבחור שוב.. לבחור מי ימלוך על חיינו לשנה הבאה.. מי ימלוך על חיינו לעלם לעלמי עליימא..
מוזמנים לשתף אחרים:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד מהספריה שלנו:
ice-creams-with-shells-beach
סיגל אהביאל
הקיץ בפתח ועימו 'רעש' רגשי ומחשבתי, שמחות ומפגשים מתוקים שאיתם מגיע גם, כן גם, פיזור יישוב הדעת…
carnival-mask-front-blurred-lights
סיגל אהביאל
לתחפושות בפורים מסר מאוד ברור – העולם הזה הוא תחפושת אחת גדולה! כי כשאנחנו מפנימים שכל העולם…
מחוסר שליטה לאור בהיר
סיגל אהביאל
 על דרך המליצה ניתן לומר שפורים הוא חג השחרור. הכיצד? כי בפורים מתבקש מאיתנו להמציא מתוכנו את…