חנוכה – שימוש סודי באור הישועה

סיגל אהביאל

על נרות חנוכה נאמר – "שאין לנו רשות להשתמש בהם אלא לראותם בלבד"… מה מהות פנימיות ציווי זה?
אלא שנרות חנוכה הם בחינת האור הגנוז המאיר דווקא בתוך החשיכה (מתחת לעשרה טפחים). נקודת הטוב הסמויה הנמצאת דווקא בתוך הניסיון. הכוח האדיר הטמון דווקא עבור מי שרואה את ההרחבה שבתוך המצוקה וההיצרות הפוקדים את חייו .. זהו האור המאיר בחנוכה… אור המאיר עמוק עמוק בתוך פנימיות הלב בלבד היכן שזר לא יוכל לכנוס. על כן מי שחווה את ההרחבה הנפלאה הזו שבתוך החשיכה לעולם לא יוכל להפוך אותה לישועה שגלויה לעולם. כי זוהי ישועה שכל כולה פנימית עמוקה וסמויה. ישועה אינטימית בין הבורא לנשמה.. על כן כתוב בה בישועה אינטימית זו שאין לנו רשות להשתמש בה ב"שוק" דהיינו בעולם הנגלה אלא רק בעולם הנסתר בינינו לבין בורא עולם. גילויה יכול להיות רק במקום בו "כלתה כל רגל מן השוק" ונשארנו רק אנחנו ובורא עולם לבד לבד בחדר – או אז יפגשו מבטינו זה בזה ונדע כי יש סוד בינינו. סוד שזר לא יוכל לעולם להבינו.
זו היא מהותו של אור הישועה הטמונה עבור אלו שמגלים נוכחות השם דווקא בעומק החשיכה… לכל אחד מתגלה האור בנקודה שלו… בניסיון שלו..כל אחד וגילוי הסוד עבור נשמתו…
הנרות הללו מאירים את האור הגנוז עבור הצדיקים לעתיד לבוא – מאירים את האור הגנוז עבור אלו שבתוך החשיכה כבר נמצאים ב"עתיד לבוא"

מוזמנים לשתף אחרים:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד מהספריה שלנו:
ice-creams-with-shells-beach
סיגל אהביאל
הקיץ בפתח ועימו 'רעש' רגשי ומחשבתי, שמחות ומפגשים מתוקים שאיתם מגיע גם, כן גם, פיזור יישוב הדעת…
carnival-mask-front-blurred-lights
סיגל אהביאל
לתחפושות בפורים מסר מאוד ברור – העולם הזה הוא תחפושת אחת גדולה! כי כשאנחנו מפנימים שכל העולם…
מחוסר שליטה לאור בהיר
סיגל אהביאל
 על דרך המליצה ניתן לומר שפורים הוא חג השחרור. הכיצד? כי בפורים מתבקש מאיתנו להמציא מתוכנו את…