חודש כסליו – חודש אור

סיגל אהביאל

חודש כסליו המתקרב אלינו מביא בכנפיו עבורנו בשורת אמת. נר חנוכה הוא אור של אמת כנגד שמונת הפעמים שאנו אומרים "אמת" מיד לאחר קריאת שמע. האמת חבר לה צמוד בכל אשר תלך והרי הוא השקר. היכן שנמצאת האמת בצמוד אליה נמצא החושך בנסותו בכל מאודו לכסות עליה עם שקריו.

 

עיקר עניינו של חנוכה שכל כולו חג של אמת אור ושמחה הינו המלחמה במלכות יוון שבשורתה לעולם הינה להחשיכו על ידי כפירות ועבודות זרות.

 

המלחמה הישירה עם החושך היא זו שהולידה אור לדורות וגילוי של אמת גדולה לעולם ש"אין עוד מלבדו" ושרק הקב"ה יכול להציל את החלשים מיד החזקים בדרך ניסית.

 

למה דווקא המפגש עם החושך מזכה אותנו בגילוי של אור? הסיבה טמונה בכתוב בתורה "וירא אליו (אל אברהם) השם באלוני ממלא" – אברהם ביום השלישי למילתו והשם נגלה אליו באלוני ממרא. אומר רש"י למה דווקא באלוני ממרא? כי ממרא היה ידידו של אברהם והוא יעץ לו למול את עצמו כמאמר חז"ל.

 

אומר רבי נתן בהלכות אישות כי ממרא הוא מלשון תמורה. להמיר את האמת בשקר. דווקא על ידי שאדם מברר את האמת מתוך השקר ולא נכנע לו על ידי זה הוא זוכה להתגלות אלוקות כמו שאברהם אבינו זכה להתגלות אלוקות באלוני ממרא דווקא וזכה לאור של מצוות המילה על ידו דווקא.

 

וזה בבחינת "ופרעה הקריב" דווקא ההתמודדות מול הכפירות של פרעה והעמידה מולם היא זו שמקרבת אותנו אל השם. דווקא העמידה מול השקר המתעתע לבלי ליפול בשקריו מזכה אותנו בקרבת אלוקים ולהתגלות אורו.

 

שנזכה להעלות את אור האמת בתוכנו על ידי נרות החנוכה ובכוח האור הזה נזכה לברר את כל השקרים הפנימיים והחיצוניים המאיימים להחשיך את שמחתנו …!!!

מוזמנים לשתף אחרים:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד מהספריה שלנו:
ice-creams-with-shells-beach
סיגל אהביאל
הקיץ בפתח ועימו 'רעש' רגשי ומחשבתי, שמחות ומפגשים מתוקים שאיתם מגיע גם, כן גם, פיזור יישוב הדעת…
carnival-mask-front-blurred-lights
סיגל אהביאל
לתחפושות בפורים מסר מאוד ברור – העולם הזה הוא תחפושת אחת גדולה! כי כשאנחנו מפנימים שכל העולם…
מחוסר שליטה לאור בהיר
סיגל אהביאל
 על דרך המליצה ניתן לומר שפורים הוא חג השחרור. הכיצד? כי בפורים מתבקש מאיתנו להמציא מתוכנו את…