בכוח האמונה נעבור את הכל

סיגל אהביאל

בכוח האמונה נעבור את הכל

 

הנשמות הללו שעלו לכיסא הכבוד הן נשמות גדולות שזכו למות על קידוש השם בקדושה ובטהרה תוך כדי תפילה מעוטפים בטליתות ומעוטרים בתפילין. רק בגלל שהם יהודים קדושים התעוררה הקליפה נגדם שזה מעיד כמה קדושים וטהורים הם היו שהקליפות הטמאות האלו לא יכלו לסבול את האור הגדול שהם הפיצו.. והקב"ה לקח אותם אליו בבחינת בקרובי אקדש.. . כמו שכתוב בשיר השירים פרק ו –  "דודי ירד לגנו לערוגות הבושם לרעות בגנים וללקוט שושנים.." הקב"ה קטף אותם כשושנים ריחניות להתפאר בהם תחת כיסא כבודו.. הם כבר במקום טוב.. הם עברו מהפרוזדור ונכנסו לפני ולפנים של הטרקלין של השם..כי כל העולם הזה אינו אלא פרוזדור..

 

לאחר הפיגוע האכזרי המצער שקרה השבוע בהר נוף – יש לומר כי הלב של כל עם ישראל מתאחד כאחד לנחם ולחזק את המשפחות על צערם הרב. וכולנו תפילה שינוחמו בעומק נשמתם מן השמיים..

 

ומה יהא עלינו אנחנו אלו שנשארנו כאן בעולם הזה? (עולם מלשון מעלים את נוכחות הבורא) אנו שנשארנו עם הכאב .. ואנו שרואים רק את חתיכת פאזל המצומצמת מכל עולמות הגדולים והנשגבים של השם? איך מתמודדים הלאה? מה עושים עם הכאב החשש הפחד?

 

אז קודם כל יש לדעת שכשקורים לנו דברים כאלה מטורפים לא הגיוניים ובלתי נתפסים כפי שקורה לנו עתה כשמתגברת הגלות של אדום וישמעאל  –  לא נותר לנו אלא להבין שיד השם בדבר. זה כל כך מטורף ובלתי נתפס שאין אפשרות אחרת אלא להבין שיד  ה' בדבר. וכל זאת עושה ה' כדי לעורר אותנו לתשובה ולחיזוק באמונה להאמין שהקב"ה מבקש  איתנו לעמוד בניסיון הזה בגבורה ובאצילות ובידיעה כי לבטח כל מה שעושה הבורא אינו אלא לטובה..

 

רק כך עומדים בניסיונות הקשים ההזויים הללו…רק על ידי אמונה וביטחון כי אחרת אנחנו בסכנה של פירוק כל קומת היהדות שלנו. אם נחפש הגיון לא נעמוד בזה…. נשתגע.. נהיה בסכנה להפוך להיות מרוחקים מהבורא מרוב פחד וחששות וכאב ואז נשאר לבד בעולם החשוך הזה כי בלי השם אנחנו לגמרי לבד.. מכאן יצא שהובסנו פעמיים. פעם אחת בגוף ופעם נוספת בנשמה..

 

 

כמובן שללא ספק הפחד חודר ללב. יתכן שיש מאיתנו שפוחדים לצאת מהבית להסתובב בחוצות העיר. אז כמובן שאין עניין להסתובב במקומות סכנה ואם הלב חושש אז חשוב להימנע ממקומות סכנה אבל יחד עם זה חשוב לזכור ולהפנים ולהתחזק שאף אחד בעולם לא יכול לעשות לנו כלום אלא אם כן הקב"ה התיר לו.וכל מה שקורה זה רק על פי הרצון שלו בלבד. ודווקא על ידי האמונה והביטחון הזה נהיה שמורים ונוכל לעמוד בניסיונות ההזויים האלו. כמו שחז"ל אומרים שמי שיש לו ביטחון נעשים לו ניסים והוא שמור מכל המזיקים..

 

למה נקרא שמו ישמעאל? כי בימי עיקבתא דמשיחא יתגבר ישמעאל בחוצפתו ורשעותו ובכלל גם כלל צבאות הסיטרא אחרא מתחזקים כי הם מרגישים שעוד רגע קט והם הולכים להיות מובסים כעשן מפני רוח ביודעם כי המשיח מתקרב ובא – ולכן הם מתחזקים ומעמידים אותנו בניסיונות כאלו מטורפים עד כדי חוסר אונים משווע במטרה להפילנו ואנו נלחצים ומתכווצים עד שלא נשאר לנו מה לעשות מולם אלא … אלא מה? ליפול?! חלילה!! אלא לצעוק לשמיים ולהתחזק באמונה וביטחון שאין שום כוח בעולם חוץ מהשם. ולעשות תשובה ותשובה ועוד תשובה ולחזור להשם ולשוב ולעשות רק את מה שהוא רוצה מאיתנו במידות במחשבות ובכל דבר..

ודווקא משם מהמקום של אמונה וביטחון כשנראה שאין לנו שום כוחי ועוצם ידי בכלל משם "יתעורר" לכאורה הקב"ה משנתו וישמע את צעקתנו –  ויושיע אותנו ישועה שאין אחריה גלות. לכן ישמעאל שמו שישמע הא-ל את קריאת עם ישראל מרוב הצרות ההזויות שיפקדו אותו בדיוק בפרשות שלנו אנחנו עוסקים בישמעאל שמחפש להרוג את יצחק ובעשיו שרוצה להרוג את יעקוב .. והמלחמה עקובה מדם עד היום הזה אבל אנחנו רואים איך האבות שלנו עומדים בניסיון אחר ניסיון בכוח האמונה היציבה שלהם ולא נשברים למרות כל מה שעובר עליהם.. הכוח הזה הוא השורש של נשמות ישראל בפרט ושל עם ישראל ככלל…

 

על כן חשוב שנדע שהכוח שלהם טמון גם בנו אנחנו ממש.. ובכוחם הזה הטמון בנו נחזיק מעמד לא לזוז מהאמונה שלנו והביטחון שלנו בהשם למרות כל מה שעובר עלינו ונעשה תשובה ונזכך את ליבנו מכל תבן ומוץ עד כי כך ננצח את המלחמה העתיקה הזו עם ישמעאל ואדום (שהוא עשיו) שהן הגלויות האחרונות שלפני הגאולה.. אמונה זו היא בחינת שבת. כמו שאומר רבי נחמן ששבת היא בבחינת 'ש' ו'בת' עין…

הבת עין שזו נקודת האמונה זה בעצם חור. אין שם כלום. אין שם הבנה. ואין שם ממשות. רק חור.

 

והמסר הוא שיש לנו להאמין גם כשלא מבינים כלום. גם כשלא רואים ממשות של הבורא. להאמין בלי שכל! ואז נזכה לשכל בהיר וקדוש בעולם הזה ובס"ד לעתיד לבוא נזכה להבין את כל מה שקרה לנו בחיינו ושלא הבנו "מה זה הדבר ההזוי הזה?" נבין בשכל בהיר ונפלא ונגיד – "צדיק השם על כל הבא עלי!!" וזה לכשעצמו יהיה תענוג הגאולה… שנזכה להבין את כל מה שלא הבנו ובכל זאת האמנו שזה לטובה… שלא נפלנו בכעס על השם.. בריחוק ממנו והדברים נכונים לגבי כל אחד מאיתנו – כל אחד והניסיונות שלו…

כמו שאומר האדמו"ר מקומרנא שלעתיד לבוא הקב"ה יחזיק בארבע כנפות הארץ וינערם בחוזקה. מי שיחזיק חזק יישאר מחובר ויזכה לכל טוב עין לא ראתה אלוקים זולתך ומי שלא יחזיק יעוף לכל עבר. אז אנחנו בס"ד נתפלל שנזכה להחזיק חזק באמונה ובביטחון בהשם ונשאר חזקים למרות כל מה שעובר עלינו ומחוברים להשם…  וכך כמו אבותינו הקדושים ננצח את המלחמה האחרונה הזו..

מוזמנים לשתף אחרים:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד מהספריה שלנו:
ice-creams-with-shells-beach
סיגל אהביאל
הקיץ בפתח ועימו 'רעש' רגשי ומחשבתי, שמחות ומפגשים מתוקים שאיתם מגיע גם, כן גם, פיזור יישוב הדעת…
carnival-mask-front-blurred-lights
סיגל אהביאל
לתחפושות בפורים מסר מאוד ברור – העולם הזה הוא תחפושת אחת גדולה! כי כשאנחנו מפנימים שכל העולם…
מחוסר שליטה לאור בהיר
סיגל אהביאל
 על דרך המליצה ניתן לומר שפורים הוא חג השחרור. הכיצד? כי בפורים מתבקש מאיתנו להמציא מתוכנו את…